آدریان صنعت نوین ماندگار

شماره ثبت: 42239

نحوه نگهداری از آجیل‌ها

نحوه نگهداری از آجیل‌ها

نحوه نگهداری از آجیل ها و جلوگیری از فاسد شدن آنها

در نحوه نگهداری از آجیل‌ها مشکلی که وجود دارد این‌است که ماندگاری آجیل ها محدود است. درواقع آجیل‌ها حاوی مقدار قابل توجهی روغن‌های غیر‌اشباع هستند که بسیار لطیف می‌باشند و هنگامی که در معرض حرارت‌، نور و اکسیژن قرار‌بگیرند تجزیه‌شده و فاسد می‌شوند. در این هنگام ممکن است طعم تلخ و زننده‌ای به خود بگیرند! و در دستگاه‌های کره‌گیر محصول نهایی خوبی‌ندهند و حتی خوردن آن باعث سوزش‌معده شود.

حتما آجیل‌ تازه بخرید

سعی کنید تا جایی که می‌توانید به مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف بروید و تازه‌ترین آجیل را پیدا کنید و بعد خریداری کنید!
اگر از سطل‌های مملوء از آجیل در فروشگاه‌ها خرید می‌کنید، حتما از بسته بودن‌ درب آن‌ مطمئن شوید. در صورت امکان، قبل از خرید یکی‌ دو عدد بخورید و طعم آن را تست‌ کنید تا از تازگی و مزه‌ی آن اطمینان حاصل کنید.
همچنین سعی کنید فقط آنچه را که نیاز دارید بخرید. درست است‌ که خرید آجیل‌های مختلف مثل بادام زمینی و بادام‌درختی و گردو و بادام هندی و غیره… وسوسه انگیز است، اما اگر به همه‌ی آن‌ها نیاز شدید ندارید فقط آنچه را که لازم دارید خریداری کنید.

باید آجیل را خام بخرید

آجیل خام دوام و طول عمر بیشتری دارد. درواقع وقتی آجیل برشته و تفت داده‌می‌شود روغن خود را آزاد می‌کند. سپس این روغن ها در معرض اکسیژن بیشتری قرار می‌گیرند که باعث می‌شود سریع‌تر فاسد شوند. بنابراین اگر تمایل دارید آجیلی که می‌خرید مدت زمان بیشتری نگهداری کنید، سعی کنید خام بخرید. هر زمان که نیاز داشتید خودتان آن را برشته کنید

آجیل‌ها را در ظروف درب‌دار نگهداری کنید

برای جلوگیری از فاسد شدن آجیل تمام آجیل‌هایی که می‌خرید را در ظروف درب‌دار قرار دهید تا هوا وارد آن نشود. این کار باعث می‌شود آجیل شما تازه‌تر بماند.
همچنین عدم جذب هوا باعث می‌شود آجیل دیگر طعم و بوی بدی به خود نگیرد.

آجیل‌ها را در جای سرد نگهداری کنید تا از فساد آن جلوگیری کنید

نحوه نگهداری از آجیل‌ها در ظروف دربسته اولین قدم است و مهم تر از آن سرد نگه داشتن محل نگهداری آن‌ است. اگر قصد دارید در چند روز آینده از آن‌ها استفاده کنید، نگهداری در ظروف دربسته و قرار دادن در یک نقطه تاریک و خنک در انبار کفایت می‌کند. اما اگر قصد دارید زمان طولانی‌تری آن‌ها را نگهداری کنید، بهتر است ظروف را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. درواقع اگر مکان نگهداری مغزها سرد و خنک باشند، تحت تأثیر نوسان دمای آشپزخانه قرار نمی‌گیرند و تا شش ماه در یخچال و تا یک سال در فریزر دوام‌ می‌آورند

اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Telegram

سایر محصولات آدریان صنعت نوین