آدریان صنعت نوین ماندگار

شماره ثبت: 42239

دستگاه روغن گیری و کاربرد آن

دستگاه روغن گیری خانگی

دستگاه روغن گیری برای چه دانه هایی کاربرد دارد؟

دستگاه روغن گیری برای دانه‌هایی که بیش از 2 درصد آن را روغن تشکیل داده‌است؛ مناسب‌ است. برای دانه های روغنی نرم، متوسط و سخت کاربرد دارد. از جمله: کلزا، سیاه دانه، بادام تلخ و شیرین، پودر نارگیل، کنجد، آفتابگردان، تخم کتان، تخم کدو، فندق، آرگان، خشخاش، زیره، پسته، گردو، هسته آلبالو و بقیه دانه های روغنی

روش کار با دستگاه روغن گیری

بعضی از دانه های روغنی نرم هستند. با اعمال فشار بر روی دانه‌ها توسط دستگاه روغن گیری، دانه‌ها له‌شده و روغن از آنها خارج می شود. پس از آن روغن بدست‌آمده از دانه‌ها از صافی رد‌شده و لرد‌گیری می شوند و در نهایت روغن صاف و خالص به دست می آید.

دستگاه‌های روغن‌گیری از دو روش پرس سرد و گرم جهت روغن‌گیری و گرفتن روغن از دانه‌های روغنی استفاده‌ می‌کنند.

پرس گرم

در روش پرس‌گرم، پیش از انجام کار، دانه‌ها گرم‌می‌شوند و با دمای بالای 100 درجه پخته‌می‌شوند. پس از آن وارد مخزن دستگاه‌شده و با اعمال فشار روغن از آنها خارج می‌شود و برای بسته‌بندی بهتر است که معمولا از این روش در روغن های کارخانه ای و صنعتی استفاده می شود.

دستگاه روغن گیری پرس سرد

روش پرس سرد از پرس گرم سالم تر می باشد. این روش برای روغن های با دمای پایین تر از 45 درجه مناسب می باشد.

تفاوت روش پرس سرد با پرس گرم

در روش سرد دانه های روغنی پیش از روغن گیری برخلاف پرس گرم حرارت نمی بینند  با فشار یا چرخش ماردونی انجام می شود. روغن تولید‌شده با روش پرس‌سرد سالم تر است. 

اگر از روش پرس سرد استفاده کند بدون حرارت دادن به دانه ها، آن ها را تحت فشار قرار داده و پرس می‌شوند. در این مدل دستگاه، بدون اضافه کردن ماده افزودنی روغن تولید می شود. آزمایشات انجام شده روی روغن های تولید شده با پرس سرد و گرم نشان داده است که روغن های تولید شده از روش پرش سرد بسیار با کیفیت بوده و بدون آسیب به بافت مولکول های روغن و بدون از بین بردن خواص دانه ها، روغن شفافی را تولید کرده اند.

اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Telegram

سایر محصولات آدریان صنعت نوین