آدریان صنعت نوین ماندگار

شماره ثبت: 42239

دستگاه آسیاب قهوه و تاریخچه آن

دستگاه آسیاب قهوه

چرا دستگاه آسیاب قهوه

نیاز به خرید دستگاه آسیاب قهوه برای هر قهوه نوشی وجود دارد. چه اهل قهوه های دمی باشید، چه اهل قهوه جوش ها، چه طرفدار قهوه ترک باشید، چه طرفدار اسپرسو یا طرفدار هر نوع قهوه ی دیگر، شما برای داشتن یک فنجان قهوه خوش طعم و خوش عطر، باید یک دستگاه آسیاب قهوه داشته باشید. زیرا آسیاب کردن دان قهوه به صورت تازه و قبل از دم کردن قهوه، تاثیر فوق العاده ای بر روی تازگی، طعم و عطر قهوه دارد.

تاریخچه

آسیاب قهوه ۱۳۵۰ سال پیش از میلاد مسیح و همین‌طور پیش از کشف قهوه، توسط رومی‌ها ابداع شده‌بود. با این تفاوت که اوایل به جای آسیاب کردن قهوه، از آن برای تهیه آرد و خُرد کردن مواد غذایی استفاده می کردند.

طبیعتا با کشف قهوه در کشور اتیوپی و ارسال آن به مناطق دیگر دنیا، از این آسیابِ بسیار ساده و ابتدایی برای خرد و آسیاب کردن قهوه، در کنار بقیه ی مواد استفاده می کردند. این آسیاب قهوه (Grinder coffee) شبیه هاون و از جنس چوب یا سنگ بوده است.

اما اولین دستگاه مخصوصِ آسیاب دستی در آسیا توسط ایرانی‌ها یا ترک‌ها ساخته‌شده‌ است. و در اروپا هم شخصی به نام نیکلاس بوک، آسیابی را که خود طراحی کرده بود، ساخت و به تولید انبوه رسانید.

این آسیاب ها بدون تغییر نماندند و با گذشت زمان و با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، دستگاه های اسیاب قهوه متنوع تر شدند و آسیاب های برقی قهوه هم به این گروه اضافه شدند.

میزان آسیاب کردن قهوه به دو عامل بستگی دارد:

  • نوع قهوه

دان قهوه باید متناسب با نوع نوشیدنی قهوه، آسیاب شود. به طور مثال برای تهیه اسپرسو باید قهوه آسیاب‌شده نرم‌ باشد، برای قهوه ترک، قهوه آسیاب‌شده باید بسیار ریز باشد و برای تهیه قهوه فرانسه باید به صورت درشت آسیاب شود.

  • نوع دستگاه قهوه ساز

علاوه بر نوع قهوه، قهوه سازی هم که مورد استفاده قرار می گیرد مهم است. مثلا اگر قهوه‌ساز، فرنچ پرس باشد، باید از قهوه آسیاب شده درشت استفاده کنید. اگر قهوه ساز شما کمکس یا سایفون هست، به آسیاب قهوه متوسط نیاز دارید، و برای اسپرسو‌ساز هم به قهوه ی آسیاب‌شده بسیار نرم.

با دستگاه های آسیاب قهوه آدرین می توانید میزان نرمی یا زبری قهوه را تنظیم کنید و مطابق سلیقه مشتری آن را آسیاب کنید.

اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Telegram

سایر محصولات آدریان صنعت نوین