آدریان صنعت نوین ماندگار

شماره ثبت: 42239

تهیه روغن به وسیله دستگاه پرس سرد

روغن های گیاهی با روغن گیری پرس سرد

روغن گیری با دستگاه پرس سرد در حال حاضر بهترین روش روغن گیری است

تهیه روغن به وسیله دستگاه پرس سرد: در این روش خواص گیاه اولیه کاملا حفظ می‌شود و قیمت نهایی آن برای تولید کننده و مصرف کننده در حد تعادل و به صرفه است. استفاده از دستگاه پرس سرد برای تولید انبوه و در کارخانه‌ها کمتر استفاده می‌شود. در این روش حرارت بالا حذف شده و روغن تحت دمای پایین به دست می‌آید. این روش قدمت کمی دارد و یک روش جدید برای روغن گیری است. روغنی که به روش پرس سرد به دست می‌آید روشن و بکر می‌گویند. چون در این روش تمامی خواص دانه حفظ می‌شود و کیفیت آن بالا است. روغن‌هایی که با این روش تهیه می‌شوند برای مصرف خوراکی و موضعی مناسب هستند و سطح سلامت جامعه را ارتقا می‌دهند.

روغن گیری پرس سرد به دو روش است:

در روش اول روغن‌گیری با دستگاه پرس سرد دمای مواد اولیه به ۵۰ درجه می‌رسد، سپس مواد اولیه تحت فشار و پرس قرار می‌گیرد. بعد از پرس روغن‌طبیعی و کاملا آماده، از خروجی دستگاه خارج‌ می‌شود. در این شیوه روغن کمتری از دانه گرفته‌می‌شود. اما روغن به دست‌آمده، به دلیل تهیه شدن در دمای پایین، تمام خواص گیاه اصلی را دارند و به عنوان یک روغن طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش دوم روغن گیری با پرس سرد از دستگاه‌های جدیدتری استفاده می‌شود . این دستگاه‌ها در مقایسه با دستگاه‌های قدیمی مقداری گران‌تر است اما روغن سالم‌تری را به شما ارائه خواهد داد.

 اگر روغنی تهیه می‌کنید که با استفاده از این دستگاه تهیه شده‌است، بدانید که میزان سلامت آن بسیار بالاست و نه تنها تمام فواید روغن گیاهی در آن حفظ شده‌است، بلکه هیچ چگونه عوارضی ندارد. تهیه روغن به وسیله دستگاه پرس سرد به شدت توصیه می شود.

در این روش مواد اولیه که همان گیاه، دانه، مغز و یا گوشت میوه است، داخل دستگاه ریخته‌می‌شود. مواد اولیه بعد از آنکه به دمای ۴۰ درجه می‌رسد تحت فشار و پرس زیاد دستگاه قرار می‌گیرند و کاملاً له می‌شوند و در این حالت از خروجی دستگاه روغن طبیعی خارج می‌شود. این روغن نیازی به تصفیه مجدد برای استفاده در ماساژ، ندارد.

دستگاه های روغن گیری آدریان صنعت نوین

روغن به دست‌آمده از دستگاه‌های پرس سرد آدریان صنعت نوین بسیار مرغوب و با کیفیت است. روغن رنگ شفاف و حالتی کشسانی مانند روغن تصفیه شده‌دارد.

اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Telegram

سایر محصولات آدریان صنعت نوین