آدریان صنعت نوین ماندگار

شماره ثبت: 42239

بهترین روغن ها برای سرخ کردن غذا 

بهترین روغن ها برای سرخ کردن غذا

چه نوع روغنی برای سرخ کردن مناسب است؟

بهترین روغن ها برای سرخ کردن غذا: روغن‌های گیاهی مختلفی برای تهیه سس، سالاد و پخت و پز مصرف می‌شوند اما همه آن‌ها دارای نقطه دود بالایی نیستند و در نتیجه برای سرخ کردن مواد غذایی مناسب نخواهند بود. به عنوان مثال، روغن زیتون سرخ کردنی نیست و به دلیل آزاد کردن ماده‌ای سمی، باعث به خطر انداختن سلامت بدن می‌شود.

بهترین روغن ها برای سرخ کردن غذا 

روغن ذرت

برای سرخ کردن مواد غذایی بسیار مناسب است چرا که دمای دود آن حدود 232 درجه سانتی‌گراد بوده و از طرفی به دلیل عدم وجود رنگدانه‌های کلروفیل، مقاومت بالایی در برابر فرآیند اکسیداسیون از خود نشان می‌دهد. روغن ذرت سرشار از مواد مغذی ، اسید های چرب غیر اشباع ضروری مانند امگا 3، امگا 6، امگا 9 و ویتامین های E و K است.
جالب است بدانید که روغن ذرت به جذب بیشتر ویتامین D توسط بدن کمک شایانی کرده و در نتیجه مصرف آن منجر به تقویت استخوان‌ها خواهد شد.

روغن آفتابگردان

به دلیل نقطه دود بالا (246 درجه سانتی‌گراد) یک روغن زیروترانس بسیار مناسب است. روغن آفتابگردان با اسید اولئیک زیاد رفتاری عالی در رابطه با اکسایش گرمایی و پایداری در مقابل حرارت سرخ کردن از خود نشان می‌دهد.
این روغن سال‌هاست به عنوان اولین انتخاب برای طبخ غذا، پخت کیک، تهیه سس و سالاد مصرف می‌شود. روغن آفتابگردان مانند روغن زیتون و ذرت فاقد کلسترول بوده و مصرف آن منجر کاهش سطح کلسترول خون و جلوگیری از بیماری های قلبی می شود.

روغن کنجد

اسید چرب آزاد در روغن خام کنجد نسبتا کم است. ترکیبات سزامین و سزامولین که به طور طبیعی در روغن کنجد وجود دارد سبب پایداری خوب این روغن در مقابل اکسیداسیون می‌شود. ترکیبی به نام 5 اوناسترول در کنجد وجود دارد که در حرارت سرخ کردن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. روغن کنجد به دلیل مقادیر بالای اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 6، امگا 9 ، امگا 3 و ویتامین‌هایی مانندE و K باعث کاهش کلسترول می‌شود. حفظ سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو و پیشگیری از سرطان می‌شود.
این روغن بیشتر برای تهیه سس و سالاد استفاده می‌شود، اما آیا روغن کنجد برای سرخ کردن نیز مناسب است؟

نقطه دود روغن کنجد 215 درجه سانتی‌گراد است و در نتیجه بیشتر برای سرخ کردن‌های کوتاه مدت (تفت ‌دادن‌) مواد غذایی و پخت و پز مناسب خواهد بود. می‌توانید از آن برای تهیه انواع سرخ کردنی ها استفاده کنید.

این روغن ها، بهترین روغن ها برای سرخ کردن غذا است.

اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Telegram

سایر محصولات آدریان صنعت نوین